Największe linie lotnicze wycofują się z Nowej Zelandii przyszłej zimy

Największe linie lotnicze wycofują się z Nowej Zelandii przyszłej zimy

Hawaiian Airlines opuszczą Nową Zelandię przyszłej zimy, wybierając loty na bardziej dochodowych trasach na półkuli północnej, przy niejednolitym popycie na kierunki w USA.

Trzy razy w tygodniu połączenie do Honolulu zostanie zawieszone od kwietnia przyszłego roku z zamiarem wznowienia na początku listopada 2024 r.

Oznacza to jednak mniejszą konkurencję, a następnej zimy Air New Zealand będzie latał wyłącznie na tej trasie.

Cath O’Brien, dyrektor wykonawcza Rady Przedstawicieli Linii Lotniczych, powiedziała firmie Checkpoint, że nie jest niczym niezwykłym, że linie lotnicze tymczasowo zawieszają usługi do i z Nowej Zelandii, ale była to wielka szkoda.

„Nowa Zelandia to mały rynek, geograficznie odizolowany od świata i to zawsze było dla nas największe wyzwanie. Musimy więc ciężko pracować, aby przyciągnąć tu linie lotnicze, ponieważ musimy zasilić ten inny większy rynek, wiesz?” powiedziała gospodarzowi Lisie Owen.

Dodała, że ​​nie tylko nasza izolacja geograficzna i brak ludności są przyczyną problemów międzynarodowych linii lotniczych.

Loty przychodzące potrzebują zapasowego miejsca do lądowania, na wypadek gdyby z jakiegokolwiek powodu nie mogły dotrzeć do miejsca docelowego. Jeśli chodzi o lotniska w Christchurch i Auckland, jest to baza Królewskich Sił Powietrznych Nowej Zelandii w Ohakea, na północ od Wellington.

„Obecnie problem polega na tym, że nie jest on dostępny przez cały czas, ponieważ w bazie lotniczej nie ma wystarczających zasobów straży pożarnej, aby była dostępna” – powiedział O’Brien.

„A ponieważ nie jest dostępny, jeśli nie jest dostępny, osoba lecąca do Auckland musiałaby mieć alternatywę, taką jak Christchurch, które jest znacznie dalej. A ponieważ jest dalej, samolot musiałby przewozić może 2,5 tony”. dodatkowego paliwa.

„Ponieważ przewozisz dodatkowe paliwo, Twój samolot staje się cięższy, a ponieważ Twój samolot jest cięższy, możesz przewozić mniej pasażerów, a ponieważ możesz przewozić mniej pasażerów, zarabiasz mniej pieniędzy.

READ  Pierwsza jazda: Ford E-Transit Cargo

„To z pewnością sprawia, że ​​trasa jest mniej opłacalna, mniej opłacalna i charakteryzuje się gorszą jakością. Zatem jeśli mamy infrastrukturę, która nie może być w pełni dostępna dla linii lotniczych oferujących loty do Nowej Zelandii w ten sposób, konieczne jest rozważenie przypadku biznesowego Nowej Zelandii – który już istnieje bardzo mały „rynek” Bardzo – tylko to jest trochę gorsze.

Drugim czynnikiem jest silny dolar amerykański.

„Nowozelandczycy spojrzą na amerykański kierunek podróży i zastanowią się dwa razy… Myślę, że dzisiaj jest to około 58 centów. A więc, wiesz, był czas, kiedy było to 80 centów, a to zupełnie inna sprawa”.

Jeśli nie masz nic przeciwko lotom z przesiadką, O’Brien powiedział, że istnieją inne możliwości dotarcia na Hawaje, takie jak Fiji Airways.

„Myślę, że musimy ciężko pracować tutaj, w Nowej Zelandii, aby upewnić się, że jesteśmy dobrym kierunkiem dla linii lotniczych do działania”.

rnz.co.nz

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *