Są one zintegrowane ze skrzydłem R na krawędzi natarcia czaszy.
15 maja 2024 r W 14:37 czasu wschodniego
Inżynierowie Dodge'a pomyśleli o dodaniu aktywnej aerodynamiki do ładowarki nowej generacji. Nowy patent amerykańskiej firmy FCA szczegółowo opisuje zintegrowany system płatów R-Winga na przedniej krawędzi maski. Producent samochodów zaprojektował go tak, aby zmniejszyć opór powietrza i siłę nośną przodu, chociaż nie jest jasne, czy funkcja ta faktycznie wejdzie do produkcji.
Skrzydło, wsparte centralną rozpórką, pomaga skierować powietrze nad samochód. Nowy system aerodynamiczny opisany w patencie dodaje do równania aktywne klapy, dostosowując przepływ powietrza w razie potrzeby. Nie jest to nowy pomysł, ponieważ samochody takie jak Pagani Huayra i Ferrari 12Cilindri wyposażone są w podobną technologię.
Klapy mogą poruszać się pojedynczo lub niezależnie od siebie, umożliwiając systemowi wspomaganie podczas hamowania lub w określonych warunkach jazdy, takich jak pokonywanie zakrętów z dużą prędkością. Mogą współpracować z zawieszeniem ładowarki i zmieniać ich kąt w zależności od trybu jazdy, prędkości pojazdu i warunków środowiskowych, takich jak temperatura otoczenia. Lub kierowca może ustawić to ręcznie.
Dodge ma wiele do udowodnienia dzięki nowej ładowarce. Entuzjastów nie zadowoli brak silnika Hemi V-8, podobnie jak wybór opcji akumulatorowo-elektrycznej. Wygląda na to, że marka poważnie podchodzi do osiągów samochodu, jeśli projektuje dla modelu aktywną aerodynamikę.
Wiemy, że Dodge przygotowuje wersję Banshee z architekturą 800 V, ale pojawi się ona dopiero w przyszłym roku. Idealnym kandydatem na taki system aerodynamiczny byłby Banshee, gdyby ostateczną formą modelu był Banshee. Mocniejsza ładowarka Daytona EV dostarcza 670 koni mechanicznych, więc coś powyżej niej mogłoby korzystać z możliwie największego wsparcia aerodynamicznego na torze.