Nowy Dodge Charger mógłby być wyposażony w aktywne klapy powietrza w stylu Pagani

Nowy Dodge Charger mógłby być wyposażony w aktywne klapy powietrza w stylu Pagani

Są one zintegrowane ze skrzydłem R na krawędzi natarcia czaszy.

Opatentowany Dodge Charger Active Aero obok Pagani Huayra

Inżynierowie Dodge'a pomyśleli o dodaniu aktywnej aerodynamiki do ładowarki nowej generacji. Nowy patent amerykańskiej firmy FCA szczegółowo opisuje zintegrowany system płatów R-Winga na przedniej krawędzi maski. Producent samochodów zaprojektował go tak, aby zmniejszyć opór powietrza i siłę nośną przodu, chociaż nie jest jasne, czy funkcja ta faktycznie wejdzie do produkcji.

Skrzydło, wsparte centralną rozpórką, pomaga skierować powietrze nad samochód. Nowy system aerodynamiczny opisany w patencie dodaje do równania aktywne klapy, dostosowując przepływ powietrza w razie potrzeby. Nie jest to nowy pomysł, ponieważ samochody takie jak Pagani Huayra i Ferrari 12Cilindri wyposażone są w podobną technologię.

Klapy mogą poruszać się pojedynczo lub niezależnie od siebie, umożliwiając systemowi wspomaganie podczas hamowania lub w określonych warunkach jazdy, takich jak pokonywanie zakrętów z dużą prędkością. Mogą współpracować z zawieszeniem ładowarki i zmieniać ich kąt w zależności od trybu jazdy, prędkości pojazdu i warunków środowiskowych, takich jak temperatura otoczenia. Lub kierowca może ustawić to ręcznie.

READ  Kup komputer do gier Alienware Aurora R16 RTX 4070 z dodatkową pamięcią RAM i dyskiem SSD za 1599,99 USD

Dodge ma wiele do udowodnienia dzięki nowej ładowarce. Entuzjastów nie zadowoli brak silnika Hemi V-8, podobnie jak wybór opcji akumulatorowo-elektrycznej. Wygląda na to, że marka poważnie podchodzi do osiągów samochodu, jeśli projektuje dla modelu aktywną aerodynamikę.

Wiemy, że Dodge przygotowuje wersję Banshee z architekturą 800 V, ale pojawi się ona dopiero w przyszłym roku. Idealnym kandydatem na taki system aerodynamiczny byłby Banshee, gdyby ostateczną formą modelu był Banshee. Mocniejsza ładowarka Daytona EV dostarcza 670 koni mechanicznych, więc coś powyżej niej mogłoby korzystać z możliwie największego wsparcia aerodynamicznego na torze.

Czytaj więcej

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *