Nowy Dodge Charger mógłby być wyposażony w aktywne klapy powietrza w stylu Pagani

Nowy Dodge Charger mógłby być wyposażony w aktywne klapy powietrza w stylu Pagani

Są one zintegrowane ze skrzydłem R na krawędzi natarcia czaszy.

Opatentowany Dodge Charger Active Aero obok Pagani Huayra

Inżynierowie Dodge'a pomyśleli o dodaniu aktywnej aerodynamiki do ładowarki nowej generacji. Nowy patent amerykańskiej firmy FCA szczegółowo opisuje zintegrowany system płatów R-Winga na przedniej krawędzi maski. Producent samochodów zaprojektował go tak, aby zmniejszyć opór powietrza i siłę nośną przodu, chociaż nie jest jasne, czy funkcja ta faktycznie wejdzie do produkcji.

Skrzydło, wsparte centralną rozpórką, pomaga skierować powietrze nad samochód. Nowy system aerodynamiczny opisany w patencie dodaje do równania aktywne klapy, dostosowując przepływ powietrza w razie potrzeby. Nie jest to nowy pomysł, ponieważ samochody takie jak Pagani Huayra i Ferrari 12Cilindri wyposażone są w podobną technologię.

Klapy mogą poruszać się pojedynczo lub niezależnie od siebie, umożliwiając systemowi wspomaganie podczas hamowania lub w określonych warunkach jazdy, takich jak pokonywanie zakrętów z dużą prędkością. Mogą współpracować z zawieszeniem ładowarki i zmieniać ich kąt w zależności od trybu jazdy, prędkości pojazdu i warunków środowiskowych, takich jak temperatura otoczenia. Lub kierowca może ustawić to ręcznie.

READ  Red pozywa firmę Nikon za rzekome naruszenie patentów wideo

Dodge ma wiele do udowodnienia dzięki nowej ładowarce. Entuzjastów nie zadowoli brak silnika Hemi V-8, podobnie jak wybór opcji akumulatorowo-elektrycznej. Wygląda na to, że marka poważnie podchodzi do osiągów samochodu, jeśli projektuje dla modelu aktywną aerodynamikę.

Wiemy, że Dodge przygotowuje wersję Banshee z architekturą 800 V, ale pojawi się ona dopiero w przyszłym roku. Idealnym kandydatem na taki system aerodynamiczny byłby Banshee, gdyby ostateczną formą modelu był Banshee. Mocniejsza ładowarka Daytona EV dostarcza 670 koni mechanicznych, więc coś powyżej niej mogłoby korzystać z możliwie największego wsparcia aerodynamicznego na torze.

Czytaj więcej

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *