Obalamy trzy mity o samochodach elektrycznych

Wielu producentów samochodów twierdzi, że zaczyna wycofywać silniki spalinowe z wewnętrznym spalaniem, a większość docelowych dat ma stać się w pełni elektrycznymi w ciągu najbliższej dekady. Inni obiecali więcej samochodów elektrycznych, hybrydowych i ciężarowych.

Obiecałem garstkę rządów Pomóż przenieść zachęty. To tylko cele, które mogą się zmienić – ale wygląda na to, że dni spalania benzyny lub oleju napędowego w Twoim osobistym samochodzie mogą się kończyć. Wciąż krąży kilka mitów na temat samochodów elektrycznych.

Mit 1: Wczesne samochody elektryczne zawiodły, ponieważ kobiety je kochały.

Czy wczesne pojazdy elektryczne zawiodły, ponieważ były łatwe w użyciu dla kobiet?  To mit, i to też głupi.

dostarczony

Czy wczesne pojazdy elektryczne zawiodły, ponieważ były łatwe w użyciu dla kobiet? To mit i też głupi.

Naprawdę, to prawdziwa legenda, która krąży.

Przez większość niedawnej przeszłości pojazdy elektryczne były wypychane na margines przemysłu samochodowego, królestwo naprawców awarii paliwa, retrofiterów i działów biznesu skunksów w przemyśle samochodowym. Ale niektóre z najwcześniejszych pojazdów silnikowych były elektryczne.

Czytaj więcej:
* Wszystko elektryczne nadejdzie w przyszłym roku
* Co dzieje się ze starymi akumulatorami samochodów elektrycznych?
* Kiedy koszt samochodu elektrycznego jest taki sam jak samochodu benzynowego?
* Pilne pytanie: Dlaczego dochodzi do pożarów akumulatorów samochodów elektrycznych?

U zarania masowej produkcji samochodów na początku XX wieku wiele firm produkowało i sprzedawało samochody elektryczne, które na początku były bardziej popularne niż samochody benzynowe. Były łatwe w obsłudze – duży problem w czasach, zanim rozruszniki elektryczne zostały uproszczone do uruchomienia samochodu na gaz – co sprawiło, że były bardziej popularne wśród kobiet i pozornie mniej atrakcyjne dla mężczyzn, co według niektórych ostatecznie je skazało.

Na początku motoryzacji samochody elektryczne były bardziej popularne niż ICE.  Tania benzyna i samoczynny rozrusznik wszystko to zmieniły.

dostarczony

Na początku motoryzacji samochody elektryczne były bardziej popularne niż ICE. Tania benzyna i samoczynny rozrusznik wszystko to zmieniły.

Nie ma wątpliwości, że producenci reklamowali ciche, powolne i ograniczone urządzenia elektryczne jako idealne dla kobiet. Ale to nie wyjaśnia, dlaczego przemysł samochodów elektrycznych załamał się, mimo że kobiety nadal istnieją i kupują samochody. Były inne czynniki.

W początkowym okresie popularności samochodów elektrycznych znaczna część Stanów Zjednoczonych nie miała elektryczności, a ulepszonych dróg brakowało. Samochody elektryczne nie były budowane na drogi na nierównym terenie między miastami, a ponieważ budowano więcej dróg, możliwość pokonywania dłuższych dystansów stawała się coraz ważniejsza dla kupujących.

Samochody benzynowe stały się bardziej niezawodne i łatwiejsze w obsłudze; Adopcja samoinicjatorów uczyniła ich bezpieczniejszymi. I chociaż ceny samochodów elektrycznych pozostały względnie stabilne, ceny samochodów benzynowych spadły. W połowie 2000 roku samochody benzynowe były tańsze, szybsze i mogły podróżować niemal wszędzie.

Mit 2: Samochody elektryczne stanowią zagrożenie pożarowe.

W rzeczywistości pojazdy elektryczne zapalają się znacznie rzadziej niż samochody ICE.  Mogą to zrobić tylko podczas ładowania w garażu i trudno je odłożyć.

AP

W rzeczywistości pojazdy elektryczne zapalają się znacznie rzadziej niż samochody ICE. Mogą to zrobić tylko podczas ładowania w garażu i trudno je odłożyć.

Chevrolet ogłosił w sierpniu, że wycofa ponad 140 000 pojazdów elektrycznych marki Bolt. Każdy model sprzedawany od 2017 do 2022 – Aby naprawić potencjalne zagrożenie pożarowe spowodowane wadą fabryczną baterii LG. Warsztat w Niemczech zakazał w tym roku wszystkich samochodów elektrycznych i hybrydowych z obawy przed pożarem. I elektryczny łańcuch przeciwpożarowy Tesla I Hyundai Przyciągnięto uwagę.

Niektórzy producenci samochodów mieli znaczne trudności z pożarami pojazdów elektrycznych, które mają tendencję do dłuższego spalania i są bardziej niebezpieczne do ugaszenia niż inne pożary. Ale nie ma dowodów na to, że elektryczność jest bardziej podatna na zapalenie niż ich odpowiedniki spalinowe, gdy porównuje się pożary na milę przejechanego pojazdu.

Pożary pojazdów elektrycznych mogą być spowodowane wadami produkcyjnymi, wadliwym działaniem oprogramowania lub awariami na tyle poważnymi, że mogą uszkodzić akumulator. Pożary, które mają zasięg ogólnokrajowy, zwykle występują, gdy pojazd jest ładowany lub parkowany.

Chevrolet niedawno wycofał wszystkie pojazdy elektryczne Bolt z powodu potencjalnej wady produkcyjnej, która może spowodować pożar.

dostarczony

Chevrolet niedawno wycofał wszystkie pojazdy elektryczne Bolt z powodu potencjalnej wady produkcyjnej, która może spowodować pożar.

To rzadkie, ale pomysł spalenia się samochodu w garażu podczas snu jest przerażający. Ale samochody na gaz palą się również w wypadkach i rozpoczęto dziesiątki wycofywania konwencjonalnych samochodów, które zapalają się, gdy są zaparkowane.

Badanie przeprowadzone w 2020 r. przez US National Fire Protection Association oszacowało, że w 2018 r. w Stanach Zjednoczonych doszło do 212 500 pożarów pojazdów. Niektóre przyczyny, takie jak palenie w kabinie pasażerskiej lub tarcie między zużytymi lub niewłaściwie nasmarowanymi częściami, nie ustępują po włączeniu przełącznika do pojazdów elektrycznych. Inne, takie jak wyciek paliwa lub oleju do gorącego kolektora wydechowego, to spalanie wewnętrzne.

Mit 3: Samochody elektryczne są tak samo szkodliwe dla środowiska jak te zasilane gazem.

Pojazdy elektryczne tego nie robią, ale ich produkcja powoduje ślad węglowy.

dostarczony

Pojazdy elektryczne tego nie robią, ale ich produkcja powoduje ślad węglowy.

Sceptycy samochodów elektrycznych twierdzą, że są one tak samo szkodliwe dla środowiska jak samochody benzynowe, choć na różne sposoby.

Prawicowa Fundacja Edukacji Ekonomicznej napisała w 2019 r.: „Emisja CO2 nie pochodzi tylko z rury wydechowej. Samochody elektryczne emitują dwutlenek węgla zarówno podczas produkcji, jak i podczas ładowania”. W zeszłym roku wyjaśnił współpracownik Washington Post.

Wytwarzanie jakiegokolwiek produktu jest często szkodliwe dla Ziemi, a koszty środowiskowe budowy czegoś tak dużego i złożonego jak samochód są wygórowane. Zdobywanie surowców, produkcja, wysyłka, sprzedaż i podawanie – to prawdziwy karnawał niszczenia środowiska.

Budowa czegoś tak skomplikowanego jak samochód nie jest korzystna dla środowiska.  Ale pojazdy elektryczne drastycznie obniżyły bieżące koszty dla planety.

Michelle Spengler/AFP

Budowa czegoś tak skomplikowanego jak samochód nie jest korzystna dla środowiska. Ale pojazdy elektryczne drastycznie obniżyły bieżące koszty dla planety.

Budowanie EV oznacza robienie wszystkiego, a także zakup i przetwarzanie litu i innych pierwiastków środkami, które mogą mieć szkodliwy wpływ na planetę. Następnie pojawia się pytanie, skąd pochodzi prąd do ładowania samochodu.

Jednak z biegiem czasu samochód elektryczny stał się najlepszym wyborem dla środowiska w porównaniu z autem benzynowym, takim jak samochód i kierowca Wyjaśnił ostatnio dogłębnie. Pojazdy elektryczne wytwarzają trochę pyłu hamulcowego, ale nie emitują bezpośrednio dwutlenku węgla ani żadnych innych nieprzyjemnych rzeczy w spalinach.

Podczas gdy pojazd napędzany benzyną nadal powoduje zanieczyszczenia przez cały okres eksploatacji, przeciętny pojazd elektryczny rekompensuje wyższe koszty środowiskowe jego produkcji w ciągu pierwszych kilku lat użytkowania. A sieć energetyczna może się zmienić, aby wykorzystywać coraz więcej energii odnawialnej, dzięki czemu pojazdy elektryczne będą wyglądać lepiej; Właściciele mogą go ładować w domu za pomocą paneli słonecznych.

Tymczasem każdy centymetr samochodu napędzanego benzyną oznacza spalanie większej ilości paliwa i wpompowywanie do powietrza większej ilości toksycznych chemikaliów i dwutlenku węgla. Weź pod uwagę wpływ przemysłu naftowego na środowisko. Ropa jest pochłaniana z ziemi w zasobożernym i energochłonnym procesie, który wiąże się z kilkudziesięcioletnią listą kosztów ludzkich i środowiskowych.

Tak, kupowanie litu jest brzydkie, ale ma długą drogę, zanim będzie kosztować tyle, co zakup ropy.

– Rory Carroll jest redaktorem naczelnym Jalopnika.

READ  Sprzedaż Michael Hill spadła o 10% z powodu zamknięć; Sprzedaż cyfrowa wzrosła o 58%

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top