Pierwsza na świecie technologia syntezatora na żywo w czasie rzeczywistym z w pełni obiektowym dźwiękiem przestrzennym¹

Pierwsza na świecie technologia syntezatora na żywo w czasie rzeczywistym z w pełni obiektowym dźwiękiem przestrzennym¹

Tworzenie nowych emocji poprzez rozszerzenie możliwości wciągającej muzyki Sony „360 Reality Audio”

San Diegoi 22 grudnia 2022 r /PRNewswire/ — Po raz pierwszy na świecie firma Sony Electronics Inc. Technologia dystrybucji na żywo w czasie rzeczywistym z w pełni obiektowym dźwiękiem przestrzennym1. Ponadto Sony rozszerzyło obsługę „360 Reality Audio”, muzycznego doświadczenia, które pozwala użytkownikom zanurzyć się w trójwymiarowym polu dźwiękowym.

Podczas gdy transmisja na żywo jest ceniona za łatwość obsługi i brak ograniczeń dotyczących lokalizacji i poruszania się, osiągnięcie poczucia realizmu było wyzwaniem. Firma Sony opracowała własną technologię 360 Spatial Sound, która umożliwia dystrybucję dźwięku i obrazu 3D w czasie rzeczywistym za pomocą „360 Reality Audio”, dzięki czemu użytkownicy mogą jednocześnie cieszyć się występem na żywo lub koncertem, nie będąc tam.

Pierwszym wydarzeniem na żywo dystrybuowanym w czasie rzeczywistym za pomocą 360 Reality Audio jest wydarzenie online „40 Dai-Wa-Iroiro ♬” autorstwa artysty Hikaru Utadaktóre mają się odbyć na całym świecie w dn 19 stycznia 2023 r2. To wydarzenie będzie bezpłatne dla pierwszych 10 000 osób3.

Rozwój kodera do dystrybucji „360 Reality Audio” dla artystów i inżynierów dźwięku pracujących w czasie rzeczywistym

Firma 360 Reality Audio zoptymalizowała środowisko produkcyjne i opracowała koder czasu rzeczywistego, który zapewnia wydajność i jakość dźwięku w czasie rzeczywistym artystom i inżynierom dźwięku. Aby stworzyć przestrzenne wrażenia muzyczne, inżynierowie dźwięku najpierw mapują informacje o lokalizacji do każdego źródła dźwięku, takiego jak wokal, gitary i perkusja, i układają je w sferycznej przestrzeni. Firma Sony opracowała nowe narzędzie produkcyjne „360 Reality Audio” do dystrybucji w czasie rzeczywistym, aby udoskonalić środowisko produkcyjne dla inżynierów dźwięku. Za pomocą tego narzędzia inżynierowie mogą swobodnie i natychmiastowo umieszczać źródła dźwięku i tworzyć dźwięk z efektem 3D zgodnie z zamierzeniami.

READ  KeeperRL, ambitne połączenie Dwarf Fortress i Dungeon Keeper, po jedenastu latach osiąga wersję 1.0

Ponadto, aby przesłać muzykę na serwer i dostarczyć ją użytkownikom, istnieje proces jednokrotnej kompresji danych audio, w tym informacji o lokalizacji, ale utrzymanie wysokiej jakości dźwięku wymaga pewnej ilości czasu. Firma Sony opracowała własny algorytm przetwarzania jakości dźwięku w celu uzyskania wydajności w czasie rzeczywistym, co jest ważne w przypadku dystrybucji na żywo. Ponadto, wykorzystując fakt, że „360 Reality Audio” jest technologią dźwięku przestrzennego opartą na obiektach, ilość informacji (szybkość transmisji) przekazywana każdemu źródłu dźwięku (obiektowi) jest optymalizowana automatycznie, bez obniżania jakości dźwięku. Umożliwia synchronizację wideo w czasie rzeczywistym poprzez kompresję danych audio przez krótki okres czasu.

Podanie4 rozwój Dystrybucja „360 Reality Audio” w czasie rzeczywistym wśród widzów

Firma Sony Corporation wspólnie opracowała aplikację „360 Reality Audio Live” z amerykańską firmą programistyczną Streamsoft Inc.4 który pozwala użytkownikom cieszyć się dystrybucją „360 Reality Audio” w czasie rzeczywistym. Dzięki tej aplikacji i słuchawkom użytkownicy mogą cieszyć się nową rozrywką na żywo5.

Ponadto ta aplikacja jest wyposażona w funkcję czatu w czasie rzeczywistym, która umożliwia komunikację w czasie rzeczywistym między artystami a widzami oraz między widzami, osiągając poczucie jedności online, jakby dzielili miejsce.

Witryna internetowa 360 Reality Audio na żywo: https://www.sony.net/united/360RA_live/schedule/

Dystrybucja w czasie rzeczywistym „360 Reality Audio” dla Hikaru Utada Wydarzenie online „40 Dai-Wa-Iroiro2

Wydarzenie będzie rozpowszechniane na całym świecie od godziny 21:00 Japonia już czas czwartek, 19 stycznia 2023 rKiedy Hikaru Utada Do 40. Aby wziąć udział, uczestnicy muszą mieć aplikację „360 Reality Audio Live” i słuchawki.

Hikaru Utada Strona internetowa wydarzenia „40 Dai-Wa-Iroiro ♬”: https://www.utadahikaru.jp/40iroiro/en/

Co to jest „360 Reality Audio”?

Technologia 360 Reality Audio wykorzystuje opartą na obiektach technologię dźwięku przestrzennego firmy Sony, aby zapewnić wciągające wrażenia muzyczne, które przypominają udział w koncercie na żywo. 360 Reality Audio umożliwia artystom i twórcom muzycznym tworzenie 360-stopniowych wrażeń muzycznych poprzez mapowanie źródeł dźwięku, takich jak wokal, refren i instrumenty, z informacjami o położeniu, aby dopasować je do ich twórczych i artystycznych zamierzeń. Gdy słuchacze odtwarzają wynikową zawartość, mogą cieszyć się muzycznym doświadczeniem, które zanurza ich w dźwięku z każdego kierunku, zgodnie z zamierzeniami twórcy treści. Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie 360 ​​Reality Audio tutaj.

READ  OnePlus 11 otrzyma Androida 14 25 września

Informacje o firmie Sony Electronics Inc.

Sony Electronics jest spółką zależną Sony Corporation of America i spółką zależną Sony Group Corporation, jednej z najbardziej wszechstronnych firm rozrywkowych na świecie, której portfolio obejmuje elektronikę, muzykę, filmy, telefony komórkowe, gry, robotykę i usługi finansowe. Siedziba w San Diego, KaliforniaSony Electronics jest wiodącym producentem elektroniki na rynek konsumencki i profesjonalny. Działania obejmują badania i rozwój, inżynierię, sprzedaż i marketing, dystrybucję i obsługę klienta. Sony Electronics tworzy produkty, które wprowadzają innowacje i inspirują pokolenia, takie jak wielokrotnie nagradzane wymienne aparaty Alpha i rewolucyjne produkty audio o wysokiej rozdzielczości. Sony jest również wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań 4 tys Profesjonalny sprzęt nadawczy i audiowizualny do prowadzenia w branży 4 tys i 8 kg Telewizory Ultra HD. przyjezdny http://www.sony.com/news po więcej informacji.

1 Od 22 grudnia 2022 rWedług badań Sony
2 To wydarzenie jest prezentowane przez U3MUSIC/EPIC Records Japan i wymaga udziału w aplikacji 360 ​​Reality Audio Live. Proszę sprawdzić stronę wydarzenia tutaj Aby uzyskać więcej informacji, w tym kraje i regiony, w których będzie dystrybuowany.
3 To wydarzenie będzie również transmitowane w normalnym dwukanałowym dźwięku bez ograniczenia liczby osób.
4 Dostępne na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety z systemem Android i iOS.
5 Można się nim cieszyć ze słuchawkami wszystkich producentów. W przypadku korzystania ze słuchawek z certyfikatem 360 Reality Audio dostarczonych przez Sony lub Audio-Technica, użytkownicy mogą doświadczyć bardziej realistycznych wrażeń, korzystając z funkcji spersonalizowanej optymalizacji dedykowanych aplikacji.

Źródło: Sony Electronics, Inc.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *