Recenzja Suzuki Vitara JLX Hybrid AWD: ekonomia skali

Recenzja Suzuki Vitara JLX Hybrid AWD: ekonomia skali

Aby zrozumieć, co może, a czego nie może zrobić nowa Vitara Hybrid, pomocne jest zrozumienie kilku prostych sztuczek ze strony Suzuki New Zealand.

Ta „Vitara Hybrid” nie jest hybrydą, jak ją zwykle znamy. Większość pojazdów HEV może wychwytywać energię normalnie traconą podczas hamowania i zwalniania, magazynować ją jako energię elektryczną, a następnie wykorzystywać ją do napędzania silnika elektrycznego; Czasami jest to napęd na koła w trybie EV (na bardzo krótkich dystansach) lub wspomaganie silnika spalinowego.

Nowy Suzuki to łagodna hybryda (MHEV), co oznacza, że ​​może wychwytywać i magazynować energię, ale nie ma silnika elektrycznego napędzającego koła. Silnik jest wyposażony w zintegrowany generator rozrusznika (ISG) służący do elektrycznego zatrzymywania/rozruchu i niewielkiej pomocy, ale głównie 48-woltowa energia elektryczna jest wykorzystywana do funkcji pomocniczych pojazdu w celu zmniejszenia obciążenia silnika.

Wiele nowych samochodów zawiera technologię MHEV, ale w większości przypadków prawdopodobnie o tym nie wiesz. Zwykle nie jest to postrzegane jako coś złego. Ale Suzuki zdecydował się umieścić słowo H na tylnej klapie Vitary, tak jak ma to miejsce w przypadku Suzuki Swift Hybrid (również MHEV).

Dobry marketing, ponieważ podkreśla czystą technologię w pojeździe i przyciąga nabywców prywatnych i flotowych, którzy chcą reklamować swoje referencje w zakresie ochrony środowiska. Jest to również potencjalnie problem, ponieważ ta jasnoniebieska plakietka może stwarzać oczekiwania ekstremalnej ekonomii, której samochód po prostu nie może zapewnić.

Nie popełnij błędu, Vitara Hybrid to samochód ekonomiczny: zużycie paliwa waha się od 5,0 do 6,0 l/100 km w zależności od modelu, co daje od 2851 do 1613 USD w ramach aktualnych zasad zniżek na czyste samochody (przynajmniej do lipca).

READ  COVID-19: Urząd Zdrowia Stanów Zjednoczonych ostrzega ludzi, aby nie podróżowali statkami wycieczkowymi

Ale nigdzie nie zbliża się do oszczędności paliwa w pełni hybrydowej, takiej jak Toyota Corolla Cross lub Kia Niro HEV, z powodów, które już omówiliśmy. Tak długo, jak to zrozumiesz, poradzisz sobie z Vitarą Hybrid.

MHEV Vitara to zdecydowanie wciąż najlepsza Vitara. Turbodoładowany silnik BoosterJet został zapożyczony ze Swifta Sport – mniej mocy i większy moment obrotowy w tym zastosowaniu. Zawsze był pełen osobowości i wyjątkowo gładki; Jest identyczny z konwencjonalną sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (duża europejska baza klientów Suzuki dawno temu odrzuciła CVT dla Vitary), a cały układ napędowy jest wyrafinowany i zabawny. To zabawny samochód rodzinny, największe potencjalne zmarszczenie brwi z powodu wymogu zasilania BoosterJet drogim 95-oktanowym paliwem.

System MHEV z pewnością zapewnia większą płynność za pomocą ISG i oczywiście zmniejsza zużycie paliwa. Niewiele, biorąc pod uwagę, że standardowa Vitara Turbo AWD osiąga 6,2 l/100 km. Ale mniej znaczy lepiej, prawda? A modele niehybrydowe i tak ostatecznie ustąpią miejsca zelektryfikowanym w Nowej Zelandii, więc jest to kwestia sporna.

Nasza testowa Vitara to najlepszy JLX z AWD. Modele 2WD są gotowe, ale system AllGrip Suzuki zawsze był świetny. Możesz uruchomić go w trybie automatycznym, przełączyć na blokadę 50/50 do jazdy terenowej, a nawet wysłać więcej mocy na tył w trybie sportowym. Jest wszechstronna i wnosi duże ulepszenia do małego SUV-a na drogach iw terenie.

Nie da się ukryć, że Vitara jest bardzo znanym modelem (delikatnie mówiąc) – została wprowadzona na rynek w 2015 roku. Ma kilka znaczących ulepszeń pod skórą, ale to, co można zobaczyć i dotknąć, niewiele się zmieniło od ośmiu lat.

Hybrydę można rozpoznać po diodach LED z niebieskim paskiem wystającym przez soczewkę.

Zestaw narzędzi bezpieczeństwa z pewnością zmienił się z biegiem czasu: pełny zestaw systemów wspomagających kierowcę jest standardem w całej gamie, w tym ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu i adaptacyjny tempomat z funkcją „stop and go” według Suzuki, chociaż dezaktywuje się, gdy samochód zatrzymuje się inny na skrzyżowaniu (więc toczy się do przodu i wtedy trzeba hamować); Odjedzie również z małą prędkością, jeśli pojazd z przodu nagle skręci i zniknie z radaru Suzuki. Fajna technologia, ale nie do końca obecna w tym modelu.

READ  Widzi ograniczenia wagi stewardessy w proteście przeciwko chińskim liniom lotniczym

Kabina wciąż wygląda dość funky, ale tworzywa sztuczne są nieubłaganie twarde; Ekran systemu informacyjno-rozrywkowego jest mały (7 cali) i schowany w konsoli, zamiast stać dumnie w roku modelowym 2023.

Chociaż przednie siedzenia są naprawdę podtrzymujące (JLX ma wykończenie „skórzano-zamszowe”), a pozycja za kierownicą jest doskonała. To właściwie mały, przestronny SUV, głównie ze względu na swoje kompaktowe rozmiary, o długości mniejszej niż 4,2 metra.

Bagażnik jest bardzo odpowiedni dla małego SUV-a o pojemności 375 litrów i ma regulowaną podłogę, dzięki czemu można zwiększyć przestrzeń ładunkową lub dopasować ją do złożonych tylnych siedzeń. W razie potrzeby możesz również schować pod nią (cienkie) rzeczy.

Warto zaznaczyć, że istnieje nowocześniejsza alternatywa dla Vitary w postaci nowego, większego i tańszego Suzuki S-Cross, który stoi na tej samej platformie. bardziej nowoczesny przynajmniej w zakresie wystroju i wykończenia wnętrz; Wy can”t dostacie MHEV w Kiwi jeszcze (przyjść), ale dany minimalny ekonomiczny zysk z tym elektrycznym, we”ll czysty z tamtym. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Vitara Hybrid od lipca straci rywala.

Jeśli nadal podoba Ci się stonowany wygląd Vitary (którego S-Cross z pewnością nie ma) lub znaczek Hybrid, mamy to. Nie wygląda ani nie wygląda jak najnowsza rzecz, ale Vitara nadal jest praktycznym SUV-em, który daje przyjemność z jazdy i ma przyzwoitą niezawodność na drodze / w każdym terenie.

SUZUKI VITARA JLX HYBRID AWD
silnik: 1,4-litrowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik benzynowy z układem hybrydowym 48 V Mil
moc: 95 kW / 235 Nm
Wektor ruchu: 6-biegowa automatyczna, napęd na wszystkie koła z blokadą 50/50
konsumpcja: 6,0 l/100 km, 136 g CO2 (3P-WLTP)
cena: 44 990 USD (45 790 USD z dwukolorowym wykończeniem zgodnie z testem)

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *