Witryna crowdfundingowa BackerKit zakazuje umieszczania w kampaniach obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję

Witryna crowdfundingowa BackerKit zakazuje umieszczania w kampaniach obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję

Zestaw BackerKit Dołączyła do rosnącej listy platform zakazujących wykorzystywania treści generowanych przez sztuczną inteligencję, ogłaszając w poniedziałek, że zakazuje kampanii wykorzystujących sztuczną inteligencję do tworzenia obrazów ze względu na obawy dotyczące praw autorskich i wynagrodzeń artystów.

„Twórcy inwestują dużo czasu, wysiłku i zasobów w swoje projekty” – wyjaśniła firma. „Zespół ds. zaufania i bezpieczeństwa w BackerKit ma na celu ochronę tych przedsięwzięć, tworząc przestrzeń pełną szacunku dla projektów i interakcji między twórcami i ich zwolennikami”.

Odszyfrowanie U przedstawiciela ds. zaufania i bezpieczeństwa BackerKit potwierdzono, że nowa polityka obejmuje zdjęcia przesyłane do grupowych gier planszowych. Nowa polityka wchodzi w życie w środę.

„[October 4] „Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby ukończyć opracowywanie zasad, z powiadomieniem istniejących użytkowników za pośrednictwem ogłoszenia i zapewnieniem, że wdrożenie będzie dla naszego zespołu bezproblemowe pod względem logistycznym” – powiedział przedstawiciel. Odszyfrowanie.

BackerKit przytoczył również obawy dotyczące własności treści, etycznego pozyskiwania danych i wynagrodzenia „za proces tworzenia treści”.

Chociaż BackerKit zabrania używania obrazów generowanych przez narzędzia AI, umożliwia edycję obrazów za pomocą narzędzi AI.

„Ta polityka podkreśla, że ​​projekty w BackerKit nie mogą zawierać treści tworzonych wyłącznie za pomocą narzędzi AI” – wyjaśniła firma. „Wszystkie treści i zasoby muszą najpierw zostać stworzone przez ludzi”.

W sierpniu wiodąca platforma crowdfundingowa Kickstarter ogłosiła, że ​​zaktualizowała swoje zasady dotyczące obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję. Kickstarter stwierdził, że priorytetowo traktuje przejrzystość użytkownika, właściwe przypisanie i zgodę, podkreślając, że w proces twórczy powinni angażować się ludzie, a nie tylko sztuczna inteligencja.

„Żeby było jasne, nasza nowa polityka nie zabrania wykorzystywania sztucznej inteligencji w projektach na Kickstarterze” – powiedział Kickstarter. „Chcemy jednak mieć pewność, że każdy projekt finansowany na Kickstarterze uwzględnia wkład twórczy człowieka, odpowiednie napisy i uzyskuje pozwolenie na wszelkie dzieła sztuki, do których się odwołuje”.

READ  Sony ogłasza specyfikacje techniczne PlayStation VR2 do PS5, publikuje zwiastun premiery tytułu Horizon Call of the Mountain

Kickstartera Polityka Użytkownicy muszą ujawnić wykorzystanie treści generowanych przez sztuczną inteligencję, a na stronach projektu zostanie dodana sekcja „Wykorzystanie sztucznej inteligencji” – czytamy w aktualizacji, dodając, że brak ujawnienia wykorzystania sztucznej inteligencji może skutkować zawieszeniem projektu.

Kickstarter nie zareagował natychmiast Odszyfrowanie Prośba o komentarz.

W zeszłym miesiącu firma Getty Images uruchomiła tak zwane „bezpieczne” narzędzie do tworzenia obrazów generatywnych oparte na sztucznej inteligencji, szkolone w oparciu o ogromną bibliotekę treści będących własnością firmy i licencjonowanych. Jak stwierdziła firma, narzędzie stworzyło czyste, kompensowane komercyjnie obrazy.

W lipcu Hasbro, firma rozrywkowa stojąca za Transformers, GI Joe i My Little Pony, włączyła się w dyskusję na temat obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję, gdy oznajmiła, że ​​firma będzie wykorzystywać generatywną sztuczną inteligencję w przyszłych grach planszowych, wyjaśniając, że to narzędzie nie będzie. Używany w popularnej marce Dungeons and Dragons.

Od czasu uruchomienia ChatGPT pod koniec ubiegłego roku generatywne narzędzia AI zalały główny nurt, a firmy takie jak Microsoft i Google inwestują miliardy w powstającą technologię. Generatywna sztuczna inteligencja odnosi się do narzędzi, które pozwalają użytkownikom generować tekst, obrazy i filmy za pomocą podpowiedzi. Wiele z tych narzędzi uczy się na dużych zbiorach danych zebranych z Internetu, w tym na książkach, artykułach naukowych i obrazach.

„Pisanie wspomagane sztuczną inteligencją, generowanie obrazów i technologia wideo szybko się rozwijają, podobnie jak dyskusje na temat ich kreatywnych zastosowań” – stwierdził BackerKit. „Ważne jest, abyśmy zdali sobie sprawę z natychmiastowego i długoterminowego negatywnego wpływu, jaki może to mieć na twórców i społeczności kreatywne, którym służymy”.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *