Bentley V8 o pojemności 6,75 litra pokazuje katastrofalne skutki blokady hydraulicznej

Bentley V8 o pojemności 6,75 litra pokazuje katastrofalne skutki blokady hydraulicznej

W pewnym momencie mojego życia z mojego 6¾ L-Series V8 wyciekł płyn, powodując poważne uszkodzenia.

Bentley 6,75-litrowy silnik V8 1

Stare Bentleye nie są znane ze swojej niezawodności, ale rzadko słyszy się o awariach samego silnika. W starym samochodzie zawodzą inne elementy, takie jak hydraulika, elektronika lub słynny układ ciągłego wtrysku (CIS) firmy Bosch. Wyjątkiem jest silnik V8 serii L o pojemności 6,75 litra, będący doskonałym przykładem tego, jak hydroblokada silnika może spowodować katastrofalną awarię.

Według Robię samochody Na kanale YouTube ten 6-litrowy silnik V8 prawdopodobnie pochodzi z Bentleya Mulsanne S z 1987 r. Gospodarz kupił silnik ze złomowiska, gdzie stał wcześniej przez kilka lat. Chociaż większość silnika wygląda na czystą, kilka otworów w misce olejowej wskazuje na poważne uszkodzenia ukryte w bloku.

Większość części pomocniczych związanych z silnikiem V8 pozbywa się go bez większych problemów, w tym wspomniany wcześniej kiepski system CIS. Host I Do Cars ma problem z dotarciem do nadproża od strony kierowcy, gdyż jest osadzony w bloku dzięki bardzo zardzewiałym śrubom głowicy. Po czymś, co wydawało się wiecznością pracy z drewnem i podważaczami, w końcu usunięto głowice, odsłaniając bardzo paskudnie wyglądającą (ale w większości nienaruszoną) uszczelkę.

Sytuacja się pogarsza, gdy pracownik „I Do Cars” podchodzi do głowy po stronie pasażera. Stwierdzili, że łatwiej go zdemontować, ponieważ w pewnym momencie po tej stronie silnika została założona nowa uszczelka głowicy. Jednak to nie pomogło zbyt wiele, ponieważ osoba, która to wykonała, wykonała okropną robotę, zmieniając kształt bloku. Co gorsza, wymieniona uszczelka już zaczęła szwankować.

Co dziwne, ten obszar po stronie kierowcy został najbardziej uszkodzony. Jeden z tłoków może swobodnie poruszać się w cylindrze, co oznacza, że ​​nie jest już połączony z wałem korbowym. W dalszej części demontażu serwisant stwierdził, że korbowód został w spektakularny sposób rozerwany, co najprawdopodobniej było przyczyną dziur w misce olejowej. Zakładają hipotezę, że w pewnym momencie będzie to zasysany płyn z cylindra (jaki rodzaj, nie są pewni). Dla przypomnienia, tak naprawdę nie można skompresować cieczy. Coś więc musiało dać. W tym przypadku był to korbowód.

READ  Samsung prezentuje One UI 5 oparty na systemie Android 13 na serii Galaxy S22 | Nowości technologiczne

Potraktuj los tego silnika jako lekcję, aby zachować szczególną ostrożność podczas jazdy po tej głębokiej kałuży. Może uchronić Cię przed poważnym bólem głowy.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *