Chińska firma Nreal, zajmująca się okularami do rzeczywistości rozszerzonej, pozyskała 100 milionów dolarów nowego finansowania

Uczestnik wypróbowuje parę gogli Nreal do rzeczywistości mieszanej na MWC Shanghai w Szanghaju w Chinach, we wtorek 23 lutego 2021 r.

Kelay Shane | Bloomberg | Obrazy Getty

GUANGZHOU, Chiny – chiński producent okularów rozszerzonej rzeczywistości (AR) Nreal zebrał 100 milionów dolarów na sfinansowanie międzynarodowej ekspansji i rozwoju nowych produktów.

Rzeczywistość rozszerzona odnosi się do technologii, która pozwala na nałożenie cyfrowych obrazów na rzeczywisty świat i jest obszarem, w który inwestują największe światowe firmy technologiczne.

Runda finansowa Nreala jest warta 700 milionów dolarów, powiedziała CNBC osoba mająca bezpośrednią wiedzę na ten temat. Osoba nie była upoważniona do publicznego wypowiadania się na temat oceny.

Nreal odmówił komentarza na temat oceny.

Chi Shu, dyrektor generalny Nreal, powiedział CNBC, że firma planuje wydać pieniądze na badania i rozwój, a także rozszerzyć swoją obecność na całym świecie.

„Chiny są zdecydowanie ogromnym rynkiem i (planujemy) wejść na ten rynek w przyszłym roku, podobnie jak Stany Zjednoczone. I może także więcej krajów” – powiedział Xu.

Nreal nie wypuścił jeszcze własnych okularów rozszerzonej rzeczywistości w Chinach, ale jego flagowy produkt – Nreal Light – jest sprzedawany na kilku rynkach, w tym w Korei Południowej, Japonii i Hiszpanii.

Nreal Light to para lekkich okularów, które łączą się ze smartfonem. Użytkownicy mogą następnie wypróbować tak zwane aplikacje rzeczywistości mieszanej, w których obrazy cyfrowe są wyświetlane w rzeczywistym świecie.

Wśród zwolenników startupu jest wielu dużych inwestorów, w tym Nio Capital, ramię inwestycyjne producenta samochodów elektrycznych Nowy Jak również projekt Sequoia Capital China.

Xu określił Nio Capital jako inwestora strategicznego i widzi potencjał współpracy obu firm.

„Mając razem AR i EV (pojazdy elektryczne), może to być bardzo interesująca rzecz w przyszłości… Jest coś, czego mogę być pewien (co), że na ulicach będzie coraz więcej pojazdów elektrycznych. Ludzie będą spędzać więcej czasu w swoich samochodach, więc połączenie rzeczywistości rozszerzonej i samochodu uwolni wiele innych możliwości.”

READ  Intel próbuje zmienić fanów Apple w „doświadczenie społecznościowe”

Wprowadzenie na rynek nowego produktu

Xu powiedział, że Nreal w przyszłym tygodniu wprowadzi nowy produkt i nie może podać wielu szczegółów przed jego premierą.

Jednak dyrektor generalny powiedział, że nowe okulary będą miały „całkowicie nowy wygląd” i będą lżejsze, wygodniejsze i tańsze niż obecny model Nreal Light.

„Dzięki temu produktowi w niższej cenie znacznie łatwiej byłoby przeniknąć na inne rynki, takie jak Chiny… i gdzie indziej” – powiedział Xu.

Nowe okulary będą nadal podłączone do telefonu, a Shaw ma nadzieję, że nowe funkcje zachęcą ludzi do codziennego korzystania z nich.

Światowi giganci technologiczni ekscytują się rozszerzoną rzeczywistością.

Jabłko Zadzwoń do CEO Tima Cooka AR „Następna wielka rzecz” A producent iPhone’a to Powiedziało Praca na zestawie słuchawkowym. Portal społecznościowy FacebookI MicrosoftI przeglądarka google Inne firmy technologiczne również inwestują w rozszerzoną rzeczywistość.

Xu powiedział, że z radością powita konkurencję ze strony tych gigantów. „Myślę, że wygra lepszy produkt” – powiedział.

Nowe modele biznesowe

Nreal ma własny system operacyjny o nazwie Nebula działający na słuchawkach. Podobnie jak Apple z iOS na iPhone’ach, programiści mogą tworzyć aplikacje dla Nebula, z których ludzie mogą korzystać za pośrednictwem słuchawek Nreal.

Posiadanie atrakcyjnych aplikacji na słuchawkach AR będzie kluczem do ich sukcesu, a Nreal stara się przyciągnąć programistów do Nebuli. Firma ma obecnie na platformie 8000 programistów.

Model firmy Apple opiera się na tym, że zazwyczaj od 15% do 30% całkowitej sprzedaży pochodzi z zakupów w aplikacjach dystrybuowanych za pośrednictwem App Store. W ten sposób generuje część przychodów ze swoich usług.

Ale ten model znalazł się pod ostrzałem. Deweloperzy nie mogli bezpośrednio obciążać użytkowników za zakupy w aplikacji. Zamiast tego musieli przejść przez system płatności w aplikacji Apple. Wtedy Apple dokona odliczenia.

Epic Games, twórca przebojowej gry „Fortnite”, złożył pozew przeciwko Apple w sierpniu zeszłego roku. Ten miesiąc, Sędzia wydał nakaz Powiedział, że Apple nie może zabronić programistom dostarczania linków lub innych komunikatów, które kierują użytkowników z dala od zakupów w aplikacji Apple.

„Widzieliśmy wiele zmian w modelu biznesowym Apple. Dzięki niedawnemu procesowi sądowemu między Apple i Epic, ludzie zamierzają ponownie przemyśleć ten model biznesowy” – powiedział Shaw.

„Powinniśmy zaoferować model biznesowy bardziej przyjazny programistom”.

Prezes powiedział, że oznacza to niższe prowizje, które może obsłużyć sklep z aplikacjami obsługiwany przez Nreal. Może to również oznaczać oferowanie programistom większej liczby usług, takich jak marketing, i pomaganie im w ulepszaniu produktów.

Shaw opisał to jako „sytuację, w której wszyscy wygrywają”.

Podczas gdy Nreal koncentruje się na rozwijaniu produktów i krajów, Xu powiedział CNBC w wywiadzie w lipcu Firma nie może się doczekać publicznej oferty swoich akcji w ciągu pięciu lat.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top