Microsoft i NetEase ponownie wypuszczają Warcrafta w Chinach, kończąc spór

Microsoft i NetEase ponownie wypuszczają Warcrafta w Chinach, kończąc spór

Napisane przez Josha Yee

HONG KONG, 10 kwietnia (Reuters) – Chiński gigant gier wideo NetEase oświadczył, że współpracuje z Microsoftem, aby przywrócić do kraju popularne gry, w tym „World of Warcraft”, po publicznych wydarzeniach, które w 2023 r. zakończyły dziesięcioletnie partnerstwo.

Obie firmy poinformowały w środowym komunikacie prasowym, że pracują nad wprowadzeniem gier opracowanych przez Blizzard Entertainment, spółkę zależną amerykańskiego giganta gier Activision Blizzard, przejętego w zeszłym roku przez Microsoft, do drugiej co do wielkości gospodarki na świecie, począwszy od tego lata. NetEase był wydawcą gier Blizzarda w Chinach od 2008 do 2023 roku.

„W Blizzard jesteśmy podekscytowani ponownym nawiązaniem naszej współpracy z NetEase i współpracą, doceniając współpracę między naszymi zespołami, aby zapewnić graczom w Chinach legendarne wrażenia z gier” – powiedziała Joanna Farris, prezes Blizzard Entertainment.

Ponadto Microsoft i NetEase poinformowały, że zawarły również porozumienie w sprawie zbadania możliwości wprowadzenia nowych tytułów NetEase na konsole do gier Xbox firmy Microsoft i inne platformy do gier.

Wiele popularnych gier online opracowanych przez Blizzarda zostało usuniętych z Internetu w Chinach w zeszłym roku po tym, jak firma zakończyła lukratywne 14-letnie partnerstwo z NetEase z powodu sporu dotyczącego nadzoru nad własnością intelektualną.

Incydent przerodził się w otwarty spór, w wyniku którego obie firmy pozwały się nawzajem. Napięcia opadły po przejęciu przez Microsoft Activision Blizzard w październiku, po czym nastąpiły zmiany w zarządzie tej ostatniej.

Lokalne chińskie media doniosły pod koniec ubiegłego roku, że NetEase i Microsoft szukały sposobów, aby zakopać topór i ponownie wypuścić gry w Chinach.

Wyjście gier Blizzarda było uważnie obserwowane, ponieważ gry Blizzarda cieszyły się dużą popularnością w Chinach. Chińskie media podają, że w samym World of Warcraft w 2009 roku, po tym jak NetEase został wydawcą, grało pięć milionów chińskich graczy.

READ  Wraz ze spadkiem wartości sieci kablowych przychody ze transmisji strumieniowej wzrosną w 2024 r. o 27%.

Ze środowego komunikatu prasowego wynika, że ​​odnowiona umowa wydawnicza obejmuje sztandarowe gry Blizzarda „World of Warcraft” i „Hearthstone”, a także inne tytuły z serii „Warcraft”, „Overwatch”, „Diablo” i „StarCraft”.

Poprzednia separacja wywołała ogromne zamieszanie, ponieważ miliony chińskich internautów skarżyły się w Internecie, że stracą dostęp do swoich ulubionych gier.

W lutym 2023 r., przed zamknięciem gier, ponad 1 milion chińskich graczy zażądało zwrotu pieniędzy za niewydane usługi w grach Blizzarda, podało wówczas obsługa klienta NetEase.

Netease jest drugą co do wielkości chińską firmą produkującą gry wideo pod względem przychodów, po Tencent. (Raport: Josh Yee; montaż: Christopher Cushing)

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *