Nowy obiektyw Sigmy 18-50 mm f/2,8 w porównaniu do 16-50 f/3,5-5,6 . firmy Sony

sigma dzisiaj ogłaszać Jest nowe 18-50mm/f2.8 DC DN Obiektyw — mały obiektyw zmiennoogniskowy do aparatów bezlusterkowych z matrycami APS-C — i fotografa Gordon Ling Postanowiłem zobaczyć, jak wypada w porównaniu do Sony 16-50 f / 3,5-5,6 zestaw obiektywów.

Sigma twierdzi, że tak jest Najmniejszy i najlżejszy obiektyw zmiennoogniskowy f/2,8 W przypadku bezlusterkowych aparatów APS-C dostępnych na rynku, rozmiar i względna przystępność cenowa sprawiają, że są one nie tylko realną opcją, ale także atrakcyjnym wyborem dla fotografów, którzy fotografują z mocowaniem Sony E i Leica M zgodnie z betapiksel Ryana Mainesa w swojej recenzji.

Podczas gdy Ling formułuje własne opinie na temat obiektywu w powyższym filmie, które zdecydowanie są warte Twojej uwagi, postanowił również porównać je z obiektywami Sony 16-50 f/3.5-5.6 – które zainstalował na Sony a6400 – aby zobaczyć, jak to działa działa i który byłby mądrzejszym zakupem.

Warto zauważyć, że obiektyw Sigma prawie podwaja cenę obiektywu zestawu Sony, ale ponieważ oba obiektywy są postrzegane jako opcje „zestawu”, oba obiektywy prawdopodobnie będą na radarze dla nowych fotografów, którzy chcą znaleźć sprawny, kompaktowy obiektyw i lekki, wszechstronny obiektyw zmiennoogniskowy.

W teście zdjęć krajobrazowych Ling odkrył, że Sigma w najszerszym 18 mm oferuje ostre kąty i szczegóły dookoła, podczas gdy Sony, kręcone w 16 mm, pokazuje dużą różnicę i nie nadąża. Powiększając do 35 mm na obu obiektywach, Sony zapewnia ostrzejszy obraz, ale wciąż pozostaje w tyle za wydajnością Sigmy.

Gdy jest używany jako obiektyw portretowy i strzałowy przy ogniskowej 50 mm, obiektyw Sony musi zwiększyć przysłonę do f/5,6, podczas gdy Sigma wykorzystuje f/2,8 w całym zakresie zoomu, przyczyniając się do widocznych różnic w tłach nieogniskowych za Laingiem.

Obraz Sigma przy 50mm f/2.8
Zdjęcie Sony przy 50 mm f/5,6

Również przy ogniskowej 50 mm z obydwoma obiektywami ustawionymi na najszerszą dostępną aperturę, Laing pokazuje mniej płytką głębię ostrości i różnicę w wyglądzie bokeh. Konkluduje, że Sigma oferuje krok naprzód w dostarczaniu jakości w porównaniu z podstawowym zestawem narzędzi Sony.

READ  Recenzja Synology DiskStation DS923+ | PCMag
Sigma bokeh przy 50 mm f/2,8
Sony bokeh przy 50 mm f/5,6

Podobnie jak w przypadku nieruchomych obrazów, jeśli chodzi o filmy, Sigma ponownie oferuje więcej możliwości rozmycia tła za obiektem niż Sony. W teście oddechu z fokusem Sigma jest również lepszym wyborem dla filmowców.

Jednak obiektyw Sony ma zmotoryzowany zoom, który doceniają filmowcy, ponieważ jest w stanie zaoferować płynniejszy i bardziej spójny zoom. Obiektyw Sony ma też zaletę stabilizacji optycznej, której brakuje obiektywowi Sigma. Każdy z dwóch obiektywów będzie odpowiedni dla strzelców w zależności od funkcji, które uznają za kluczowe dla ich pracy i tego, co są gotowi pójść na kompromis.

Ling uważa, że ​​obiektyw Sigma okazuje się dobrym wyborem dla obiektywów zmiennoogniskowych zarówno w przypadku zdjęć, jak i nagrań wideo, ale mówi również, że żałuje, że firma nie wydała jego wersji dla mocowania Canon EF, aby była bardziej dostępna dla innych strzelanek APS-C .

Więcej recenzji i filmów instruktażowych Laing można znaleźć na jego stronie Kanał Youtube i dalej parametr kamery, a jego prace fotograficzne można zobaczyć na jego portrecie Instagram.


Kredyty obrazkowe: Wszystkie zdjęcia autorstwa Gordona Lainga i wykorzystane za zgodą.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *