Referencyjne karty graficzne Intel ARC Alchemist przedstawione w najnowszej ofercie

Pierwsze rendery referencyjnych kart graficznych Intela ARC Alchemist zostały zarejestrowane w najnowszym przecieku przez Prawo Moore’a umarło. Rendery pokazują nam, jak będzie wyglądał referencyjny projekt Intela i kilka anegdot dotyczących wprowadzenia na rynek linii komputerów stacjonarnych ARC.

Referencyjne karty graficzne Intel ARC Alchemist przedstawione w najnowszej ofercie

Referencyjny projekt karty graficznej Intel ARC Alchemist dla wariantów z wyższej półki został już kilkakrotnie przedstawiony. widzieliśmy wyciek prototypu Wydany przez MLID w kwietniu 2021 i Intel Potwierdzony Design w sierpniowej kampanii marketingowej dla ARC. Niedawno dowiedzieliśmy się, jak Intel planuje markę nadchodzącej linii kart graficznych do gier, Więcej o tym tutaj.

Procesor Intel Core i9-12900K Alder Lake przedstawiony w hybrydowych jednostkach SKU HD w celu podkreślenia nowego harmonogramu zorientowanego na sprzęt

Prawo Moore’a jest martwe postanowił poprosić przyjaciela o wykonanie animacji referencyjnej karty graficznej na podstawie informacji, które znał ze swoich źródeł. Wynikowy rendering jest bardzo szczegółowy i rzuca światło na prawie każdy aspekt referencyjnej karty graficznej, dając nam szczegółowy wgląd w to, co może być pierwszym i wysoce spersonalizowanym projektem Intela, pierwszej dyskretnej karty do gier do komputerów stacjonarnych.

Na renderach widać, że karta jest oparta na wysokiej klasy procesorze graficznym ARC Alchemist, najprawdopodobniej chipie DG2-512 (Xe-HPG), który będzie zasilał najwyższej klasy karty graficzne Alchemist. Karta jest dostarczana w wersji z dwoma gniazdami i dwoma wentylatorami. Każdy wentylator ma konstrukcję z 9 łopatkami i wydaje się, że wokół wentylatorów jest również wbudowane RGB, aby uzyskać przyjemny dotyk niebieskiego. Okładka teczki ma okrągły wzór na brzegach, co dodaje wizytówce wyjątkowego charakteru. Na bocznym akrylowym panelu akcentującym znajduje się również logo „Intel”, a także diody LED RGB. Karta potrząsa dużym radiatorem z żebrowanego aluminium, a MLID wskazuje na możliwość umieszczenia pod maską chłodziwa opartego na komorze parowej.

READ  „The Elder Scrolls Online” będzie pierwszą grą korzystającą z aktualizacji DLAA Nvidii

Referencyjna oferta kart graficznych Intel ARC Alchemist do gier (Kredyty obrazkowe: MLID):

Poza tym karta kołysze tylną płytą, która wystaje poza płytkę drukowaną. Na tylnym panelu znajdują się duże otwory wentylacyjne, przez które drugi wentylator może wydmuchać powietrze. Karta jest zasilana przez złącze 8 + 6-pinowe, a wyjścia wyświetlacza obejmują jedno HDMI i trzy DP. Na wyświetlaczach widzimy tylko zewnętrzne strony karty, więc być może będziemy musieli poczekać na wyświetlenie PCB w późniejszym czasie. Ale pomimo tego, referencje Intela i projekt pierwszej generacji ARC Alchemist wyglądają świetnie dzięki MLID i jego przyjacielowi za umożliwienie szybkiego wglądu w projekt, po raz kolejny!

Intel Core i9-12900K Spotted działający na płycie głównej Z690 AORUS Tachyon i pamięci DDR5-8000

Karta graficzna Intel Xe-HPG 512 EU ARC Alchemist

Topowy wariant Alchemist 512 EU ma jak dotąd tylko jedną konfigurację, która wykorzystuje pełną matrycę z 4096 rdzeniami, 256-bitowym interfejsem magistrali i do 16 GB pamięci GDDR6 z zegarem 16 Gb/s, chociaż nie można wykluczyć 18 Gb/s, jak podobno.

Oczekuje się, że układ Alchemist 512 EU będzie mierzył około 396 mm2, co czyni go większym niż oferty AMD RDNA 2 i NVIDIA Ampere. Procesor graficzny Alchemist-512 będzie dostępny w pakiecie BGA-2660 o wymiarach 37,5 mm x 43 mm. Ampere GA104 NVIDII mierzy 392 mm2, co oznacza, że ​​główny układ Alchemist ma porównywalne rozmiary, podczas gdy GPU Navi 22 mierzy 336 mm2 lub mniej przy około 60 mm2.

NVIDIA umieszcza w swoich układach znacznie większe rdzenie tensorowe i rdzenie RT/FP32, podczas gdy chipsety AMD RDNA 2 zawierają jeden akcelerator wiązki na jednostkę CU i pamięć podręczną Infinity. Intel będzie miał również dedykowany sprzęt na pokładzie procesorów graficznych Alchemist do raytracingu i technologii superpróbkowania wspomaganej sztuczną inteligencją.

READ  Jak uruchomić bezpieczny i przenośny komputer z pamięci USB?

Sugeruje się, że układ Xe-HPG Alchemist 512 EU będzie wyposażony w zegary 2,2-2,5 GHz, chociaż nie wiemy, czy są to średnie, czy maksymalne zegary doładowania. Załóżmy, że jest to maksymalna częstotliwość taktowania, a w tym przypadku karta zaoferuje do 18,5 TFLOP w obliczeniach FP32, czyli o 40% więcej niż RX 6700 XT, ale o 9% mniej niż NVIDIA RTX 3070.

Oczekiwana wydajność i FLOPy umierają dla najwyższej karty graficznej Intel ARC Alchemist w porównaniu z RTX 3070 i RX 6700 XT. (Źródło obrazu: MLID)

W spekulacyjnej mierze wydajności MLID stwierdza, że ​​TFLOP nie mają sensu porównywać jako różnych miar wydajności architektury, a nie wydajności FLOP. Oczekuje się również karty graficznej do gier Szybszy niż RX 6700 XT i RTX 3070 W tym momencie, ale w miarę postępu prac nad zestawem sterowników, oczekuje się dalszej poprawy wydajności.

Doniesiono również, że początkowy docelowy TDP Intela wynosił 225-250 watów, ale teraz został podniesiony do około 275 watów. Możemy spodziewać się również 300-watowego wariantu z 8-pinowymi złączami, jeśli Intel chce jeszcze bardziej podnieść swoje zegary. Tak czy inaczej, możemy oczekiwać, że ostateczny model będzie kołysał w konfiguracji złącza 8+6-pinowego. Prowadzone są również rozmowy o dedykowanym składzie, nad którym pracują partnerzy Intela AIB. Pierwsze produkty Intel ARC zostaną wprowadzone na rynek w pierwszym kwartale 2022 roku.

Intel ARC Alchemist kontra NVIDIA GA104 i AMD Navi 22 GPU

Nazwa GPU Chemik DG-512 Nvidia GA104 AMD Navi 22
Inżynieria Architektoniczna Pojazd – HPG Amper RNA 2
Węzeł operacyjny TSMC 6 nm Samsung 8nm TSMC 7 nm
główny produkt ARC (do ogłoszenia) GeForce RTX 3070 Ti Radeon RX 6700 XT
napęd punktowy 8 6 2
FP32. rdzenie 32 rdzenie 48 jednostek SM 40 jednostek arytmetycznych
FP32 .jednostki 4096 6144 2560
Konto FP32 ~16 TFLOPS 21,7 TFLOPS 12.4 TFLOPS
TMU 256 192 160
Królewska Policja Omanu 128 96 64
Rdzenie RT 32 jednostki RT 48 rdzeni RT (V2) 40 RA jednostek
nawleczone kolory 512 kolorów XMX 192 rdzenie tensorowe (V3) Niedostępne
Obliczanie tensora ~ 131 TFLOPS FP16
~262 szczyty INT8
87 TFLOPS FP16
174 TOPY INT8
25 TFLOPS FP16
50 Topów INT8
Pamięć podręczna L2 Do ogłoszenia 4 MB 3 MB
Dodatkowa pamięć podręczna Inteligentna pamięć podręczna 16 MB? Niedostępne 96 MB nieskończoności gotówki
Magistrala pamięci 256 bitów 256 bitów 192 bity
Pojemność pamięci 16 GB pamięci GDDR6 8 GB pamięci GDDR6X 16 GB pamięci GDDR6
początek Pierwszy kwartał 2022 Drugi kwartał 2021 I kwartał 2021
READ  Zelda: A Link to poprzednia grafika została „ożywiona” w absolutnie oszałamiającej animacji

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *