Sztuczna inteligencja może kształtować przyszłość działań wojennych, zaczynając od Wargaming: Experts

Sztuczna inteligencja może kształtować przyszłość działań wojennych, zaczynając od Wargaming: Experts

Oficerowie piechoty morskiej Stanów Zjednoczonych przydzieleni do 22. Jednostki Ekspedycyjnej Morskiej (MEU) przeprowadzają scenariusz manewrów na pokładzie desantowego statku szturmowego USS Kearsarge (LHD 3), 22 października 2021 r.
Zdjęcie korpusu piechoty morskiej Stanów Zjednoczonych: kpr. Iwona Jewett

  • Eksperci zwracają uwagę, że generatywna sztuczna inteligencja może usprawnić podejmowanie decyzji w manewrach.
  • Wargaming boryka się z problemami związanymi z kosztami, przejrzystością i dostępnością, w rozwiązaniu których sztuczna inteligencja może pomóc.
  • Pomimo potencjalnych korzyści AI istnieją również ograniczenia, które użytkownicy muszą wziąć pod uwagę.

Sposób, w jaki siły zbrojne przygotowują się do przyszłych wojen i w nich walczą, może się radykalnie zmienić, gdy maszyny w coraz większym stopniu nauczą się myśleć o złożonych scenariuszach zarówno na poziomie taktycznym, jak i strategicznym.

Wprowadzenie generatywnej sztucznej inteligencji do gier wojennych oraz wielkoskalowych symulacji wykorzystywanych przez ekspertów, decydentów i wojsko w celu opracowania strategii na wypadek wojny może usprawnić proces decyzyjny uczestników.

Jest to coś, co pojawiło się w fikcyjnej literaturze na temat wyobrażonych przyszłych wojen, ale obecnie jest również rozważane.

Sztuczna inteligencja „może kształtować gry wojenne, a nawet całą przyszłość działań wojennych” – powiedział Business Insider Yasser Atalan, specjalista ds. danych w Centrum Studiów Strategicznych i Międzynarodowych. „Dzięki temu decydenci i planiści będą wiedzieć, jakie są słabe strony, jakie są możliwości i jakie są wyzwania”.

Studenci ćwiczą strategię podczas ćwiczeń praktycznych w ramach kursu Basic Analytical Wargaming prowadzonego przez zespół mobilnej nauki w Szkole Podyplomowej Marynarki Wojennej w Wiesbaden w Niemczech od 30 sierpnia do 10 września 2021 r.
Zdjęcie armii amerykańskiej autorstwa Thomasa Morta

W sztuka Atalan współpracował z Benjaminem Jensenem i Danem Tadrosem z CSIS, ponieważ do największych problemów związanych z grą wojenną należą jej koszt, przejrzystość i dostępność.

READ  Przestań układać gry Steam. Oto jak udostępnić swoją bibliotekę znajomym

Gry wojenne mogą kosztować od tysięcy do milionów dolarów i są w pewnym stopniu ekskluzywne, ponieważ nie zawsze uwzględniają poglądy wykwalifikowanych graczy.

„W grach kładzie się nacisk na wysokiej jakości graczy, ale najlepsi gracze często mają overbooking i są mobilni” – czytamy w raporcie CSIS. „Zamiast polegać bezpośrednio na ludzkich graczach siedzących przy stole i grać w grę, analityk XXI wieku może wykorzystać generatywną sztuczną inteligencję i LLM do tworzenia agentów gier”.

W rozmowie z BI na temat możliwości związanych ze sztuczną inteligencją Atalan powiedział, że przy odpowiedniej motywacji i selekcji danych sztuczna inteligencja może pomóc graczom, wnosząc „różne perspektywy różnych sojuszników” oraz zapewniając rozkład prawdopodobieństwa i inne punkty danych w grach wojennych.

Gry wojenne są często błędnie rozumiane jako narzędzie do przewidywania wyników, ale Atalan wraz z innymi ekspertami podkreślają, że w grach wojennych nie o to chodzi.

„Chodzi o to, aby gracze, różne zespoły i zainteresowane strony wiedziały, jaki jest ich zestaw opcji politycznych, jakie są potencjalne możliwości i wyzwania” – powiedział.

Oficerowie piechoty morskiej Stanów Zjednoczonych przydzieleni do 22. Jednostki Ekspedycyjnej Morskiej (MEU) przeprowadzają scenariusz manewrów na pokładzie desantowego statku szturmowego USS Kearsarge (LHD 3), 22 października 2021 r.
Zdjęcie korpusu piechoty morskiej Stanów Zjednoczonych: kpr. Iwona Jewett

Rozpoczęła się armia amerykańska sytuacja W 2015 r. wzrosło zapotrzebowanie na gry wojenne, a z biegiem lat, zgodnie z szumem medialnym, wzrosło zainteresowanie możliwościami sztucznej inteligencji. Na przykład w lutym 2023 r. armia amerykańska umożliwiła sztucznej inteligencji skuteczne pilotowanie myśliwca i udział w symulowanej walce powietrze-powietrze.

Rośnie świadomość, że oba interesy można połączyć, aby wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji.

„Manewry i symulacje pozostają kluczowymi narzędziami dla decydentów w dziedzinie obronności”, 2023 Zostań Doszedł do wniosku z Instytutu Alana Turinga z siedzibą w Londynie. „Można je wykorzystać do szkolenia jednostek na potrzeby przyszłych konfliktów i zapewnić wgląd w kluczowe decyzje dotyczące walki, negocjacji pokojowych, kontroli zbrojeń i reagowania kryzysowego”.

READ  Raport mówi, że Galaxy S23 i Galaxy S24 nie będą używać chipów Exynos na żadnym rynku

Badanie wykazało również, że wykorzystanie sztucznej inteligencji w grach wojennych może zmniejszyć liczbę wymaganych graczy, przyspieszyć grę, opracować nowe strategie, lepiej zanurzyć graczy w grach i przyspieszyć ukończenie gry.

Sztuczna inteligencja ma również swoje ograniczenia w tym obszarze. Rand ostatni Zostań Odkryłem, że sztuczna inteligencja może nie działać dobrze w grze wojennej, jeśli infrastruktura cyfrowa gry jest ograniczona lub jeśli sztuczna inteligencja nie może bezpośrednio wchodzić w interakcję z niezbędnymi modelami obliczeniowymi i symulacjami.

Ekspert Wargaming Ivanka Barzaszka również wyraziła obawy, że sztuczna inteligencja może zaciemnić interpretacje działań, co może prowadzić do fałszywych wniosków.

„Obecny krajobraz manewrów skoncentrowanych na człowieku w połączeniu z algorytmami sztucznej inteligencji stoi przed znaczącym wyzwaniem związanym z czarną skrzynką, w przypadku której przyczyna pewnych wyników pozostaje niejasna” – stwierdziła. książki W artykule dla Biuletynu Naukowców Atomowych.

„Ta niejednoznaczność, w połączeniu z potencjalnymi błędami w danych szkoleniowych AI i projektowaniu manewrów, uwypukla pilną potrzebę etycznego zarządzania i odpowiedzialności w tej rozwijającej się dziedzinie” – stwierdziła Barzaszka.

Studenci NPS biorą udział w ćwiczeniach analitycznych, które zaprojektowali w celu znalezienia rozwiązań niektórych z najpilniejszych problemów Departamentu Obrony związanych z bezpieczeństwem narodowym podczas wydarzenia w 2018 roku.
Zdjęcie wojskowe USA autorstwa Javiera Chagoyi

Obecnie Atalan powiedział BI, sztucznej inteligencji trudno jest samodzielnie angażować się w manewry, ponieważ nie jest ona w stanie „myśleć strategicznie”, co może uwzględniać różne szkoły myślenia.

Organizacje takie jak OpenAI przygotowują się do stworzenia „autonomicznych agentów”, którzy będą w stanie samodzielnie wykonywać zadania, ale Atalan twierdzi, że obecna wersja agentów manewrowych jest w stanie zapewnić jedynie najbardziej prawdopodobne odpowiedzi na podstawie średnich kombinacji danych i Internetu.

Atalan powiedział, że chce zachować „ostrożność” w przypadku niezależnych agentów, ponieważ sztuczna inteligencja może odziedziczyć uprzedzenia i uprzedzenia w zależności od dużych modeli językowych lub kursów LLM, na których jest szkolona.

READ  Apple udostępnia na YouTube film w hołdzie dla Steve'a

„Kiedy ludzie wykorzystują w swoim podejściu programy LLM, muszą zachować przejrzystość i pokazać swoje motywacje” – powiedział Atalan. „Dzięki nowym eksperymentom i badaniom zobaczymy, jakie rodzaje normatywnych uprzedzeń mają te modele w stosunku do określonych aktorów, a także w różnych językach”.

„Ludzie są nie do zastąpienia” – powiedział Atalan.

„Ludzie nadal znajdują się w centrum całego procesu, ale pomoc sztucznej inteligencji może być naprawdę pomocna w całym procesie myślenia i podejmowaniu decyzji przez ekspertów” – powiedział.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *